Hamas yöneticilerinden İzzet er-Rişk, İsrail’in ateşkes anlaşmasını sürekli ihlal ettiğini ve kendi suçlarını meşrulaştırmak için bahaneler ürettiğini yazılı bir açıklama ile vurguladı. Rişk, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun yükümlülüklerinden kaçma çabalarının aşırı sağ koalisyonunun baskısı altında gerçekleştiğini belirterek, bu durumu İsrail’in ara bulucular ve garantörler önündeki sorumluluklarından kaçma çabası olarak nitelendirdi. Trump’ın Ateşkes Duyurusu ABD Başkanı…
Hamas yöneticilerinden İzzet er-Rişk, İsrail’in ateşkes anlaşmasını sürekli ihlal ettiğini ve kendi suçlarını meşrulaştırmak için bahaneler ürettiğini yazılı bir açıklama ile vurguladı. Rişk, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun yükümlülüklerinden kaçma çabalarının aşırı sağ koalisyonunun baskısı altında gerçekleştiğini belirterek, bu durumu İsrail’in ara bulucular ve garantörler önündeki sorumluluklarından kaçma çabası olarak nitelendirdi.
ABD Başkanı Donald Trump, 9 Ekim’de Mısır’da devam eden müzakerelerde İsrail ile Hamas’ın Gazze’de ateşkes planının ilk aşamasını onayladığını duyurmuştu. Anlaşma, 10 Ekim’de İsrail hükümetinin onayıyla yürürlüğe girdi. İsrail ordusunun “sarı hat”ta çekilmesiyle birlikte Gazze Şeridi’nde ateşkes aynı gün 12.00 itibarıyla başlamıştı.
Ancak İzzet er-Rişk’e göre, İsrail ateşkes anlaşmasını sürekli ihlal ederek suçlarını meşrulaştırmaya çalışıyor. Rişk, Netanyahu’nun yükümlülüklerinden kaçma çabalarını aşırı sağ koalisyonunun baskısı altında gerçekleştiğini ifade etti. Bu durum, İsrail’in ara bulucular ve garantörler önündeki sorumluluklarından kaçma çabası olarak görülüyor.
Sonuç olarak, İzzet er-Rişk’in İsrail’i eleştiren açıklamaları, ateşkes anlaşmasının ciddiyetini ve taraflar arasındaki gerilimi ortaya koymaktadır.