Tokyo yönetiminden yapılan açıklamaya göre, Başbakan Takaiçi öncülüğünde ülke çapında düşen nüfus oranlarıyla mücadele önlemlerinin yaygınlaştırılması amacıyla yeni “Nüfus Stratejisi Merkezi” kuruldu. Merkezin açılışında konuşan Takaiçi, “Ülkenin en büyük sorunu nüfus azalması.” dedi. Nüfus Stratejisi Merkezi Hedefleri Merkezin somut politikaları sayesinde, her vatandaşın “kendisinin tercih ettiği bölgede yaşamını sürdüreceği bir toplum” oluşturmayı hedeflediklerini belirten Takaiçi,…
Tokyo yönetiminden yapılan açıklamaya göre, Başbakan Takaiçi öncülüğünde ülke çapında düşen nüfus oranlarıyla mücadele önlemlerinin yaygınlaştırılması amacıyla yeni “Nüfus Stratejisi Merkezi” kuruldu. Merkezin açılışında konuşan Takaiçi, “Ülkenin en büyük sorunu nüfus azalması.” dedi.
Merkezin somut politikaları sayesinde, her vatandaşın “kendisinin tercih ettiği bölgede yaşamını sürdüreceği bir toplum” oluşturmayı hedeflediklerini belirten Takaiçi, “katma değer oluşturan yeni bölgesel ekonomiler” hedeflediklerini ve yerel belediye yönetimlerine nüfus düşüşüyle mücadelede destek sağlayacaklarını dile getirdi.
Düşen doğum oranları ve artan yaşlı nüfusun Japonya’da ulusal sağlık sisteminin geliştirilmesi, doğum oranlarını artırma ve bölgesel kalkınma sahalarında problem oluşturduğu belirtiliyor. 2023’te dönemin Başbakanı Kişida Fumio, ülke çapında düşen doğum oranlarıyla Japonya’nın “sosyal fonksiyonlarını kaybetmenin eşiğine” geldiğini ifade etmişti.
Japonya Nüfus ve Sosyal Güvenlik Araştırmaları Ulusal Enstitüsüne (IPSS) son yıllardaki tahminine göre, 2040’a kadar “65 yaş ve üstü kişilerin” genel nüfusa oranı yüzde 35’i aşacak. Bu doğrultuda, Nüfus Stratejisi Merkezi liderliğini Takaiçi’nin yapacağı reformları teşvik edecek ve nüfus kriziyle mücadelede kapsamlı önlemlerin uygulanmasını takip edecek.