İsrail Yerleşimciler Filistinlilerin Su Kaynaklarına Saldırdı Bedevi Haklarını Savunma Örgütü (BEYDER) tarafından yapılan yazılı açıklamada, İsrail ordusunun koruması altındaki bir grup İsrailli yerleşimcinin, Nablus ilinin doğusundaki Beyt Furik bölgesinde yer alan Hirbetu Tana’ya saldırarak vatandaşların oradaki kaynaktan içme suyu almasını engellediği belirtildi. İsrailli yerleşimcilerin, Filistinlilerin su kaynaklarına erişimini engellemesi sonucunda bölge halkı su sıkıntısı çekmeye…
Bedevi Haklarını Savunma Örgütü (BEYDER) tarafından yapılan yazılı açıklamada, İsrail ordusunun koruması altındaki bir grup İsrailli yerleşimcinin, Nablus ilinin doğusundaki Beyt Furik bölgesinde yer alan Hirbetu Tana’ya saldırarak vatandaşların oradaki kaynaktan içme suyu almasını engellediği belirtildi. İsrailli yerleşimcilerin, Filistinlilerin su kaynaklarına erişimini engellemesi sonucunda bölge halkı su sıkıntısı çekmeye başladı.
Örgütün açıklamasında, gaspçı yerleşimcilerin, Ramallah ilinde Filistinlilere biber gazı ve taşlarla saldırdığına dair bilgiler paylaşıldı. İsrailli yerleşimcilerin işgal altındaki Batı Şeria’da Filistinlilere saldırması sonucunda 1 kadın ile 2 çocuğun yüzünde yanıklar oluştu. Bu saldırılar sonucunda yaralananlar Biir Zeyt beldesindeki hastaneye kaldırıldı.
Um Safa Köy Meclisi Başkanı Mervan Sabah, İsrailli yerleşimcilerin Um Safa köyü ve çevre köylerdeki Filistinlilere ait araçlara taşlarla saldırdığını belirtti. Saldırı sonucunda bazı araçların camlarının kırıldığı ifade edildi. Sabah, saldırıda yaralanan olmadığını aktardı.
Bu olaylar, İsrail ve Filistin arasındaki gerginliğin bir yansıması olarak değerlendirilirken, uluslararası toplumdan taraflar arasındaki anlaşmazlıkların barışçıl yollarla çözülmesi çağrıları yapılmaktadır.